lördag 25 januari 2014

Exempel på lösningar: ord-och grammatiktest 24/1

Jag satte mig på t-banan i morse

Min man sätter sig i soffan och min son sitter bredvid. De tittar på varandra och ler.

Jag ska sitta med barnen och titta på en film.

Jag sitter ofta vid fönstret när jag åker t-bana.

Jag vägrade sova i går kväll.

Jag steg samma tåg i morse.

I morse steg jag tåget.

Anna stiger på tåget klockan 7 varje dag

På lördag ska hon sätta en blomma i vasen.

För tre år sedan kunde jag bära min son.

Man kan inte bära tunga saker varje dag.

Jag ska bära kläder till tvättstugan på lördag.

Jag ska bära en tung kartong på lördag. Den kommer från USA.*

Jag orkar inte gå varje dag.

Jag orkade inte träna idag.*

Titta också på vilka fina huvudsatser det är!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.