torsdag 24 april 2014

I morgon fredag den 25/4

Tack för trevliga samtal om mat och odling! Jag gick till en thailändsk restaurang och åt med Steinunn. Ris så klart!

Vi börjar morgonen med lite musik...
Därefter diskuterar vi frågorna till den sista delen av romanen (se nedan)
Sedan gör vi en sammanfattning av romanen gemensamt på tavlan.

Efter pausen går den delen av klassen som var i glasrummet idag till datasalen E45. Resten stannar i klassrummet. Alla skriver om romanen utifrån 3 öppna frågor och ger sin syn på romanen. Vi slutar den gemensamma lektionen 11.15. Det är Steinunns sista dag och hon ska till sitt jobb. Efter 11.15 kan alla som vill komma till datasalen och hämta sina formella brev eller få lite råd +personligt datakonto till skolans datorer.

Klassen är stor och många har frågor ibland. Jag är alltid i skolan före 8.30 och kan ofta stanna en stund efter 12 (utom fredagar då vi har konferens). Men det är väldigt svårt att hjälpa till med individuella frågor/problem mitt under lektionen och pausen då jag alltid måste iväg och fixa något.
Därför har jag också avsatt lite tid i morgon efter 11.15.

De formella breven är en skrivövning. Men jag tyckte att det var så bra exempel att jag vill att ni rättar och skriver rent på dator, så kan jag kopiera upp materialet till alla.
Ni kan gå till E45 när ni vill om det är ledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.